Kocouří kavárna
Leden 2, 2019
Podíl Instagramu na polidštění opice
Květen 14, 2019

Nejednomu dědečkovi či babičce by se splnil sen o společné modlitbě s papežem, kdyby běžně používali chytré telefony. Jenže můj děda, stejně tak jako jeho kamarádi, mají telefon zvaný Aligátor, kde není kalkulačka, natož přístup k aplikacím, takže si o této vatikánské novince mohou nechat zdát. No co, i Aligátor má své výhody. Na rozdíl od mladé generace umí pořád malou násobilku zpaměti a nepotřebují k jednoduchým počtům, orientaci na mapách i v životě chytrý telefon.

V lednu 2019 udělal Vatikán velký krok vpřed. Ve jménu Applu, Androidu a ducha Steva Jobse se tam zrodila aplikace „Click to Pray“ jakožto oficiální aplikace Vatikánu určená pro modlitby. Na této platformě se mohou křesťané společně s papežem Francisem modlit za lepší svět i za budoucnost katolické víry. Kdo by to byl řekl, že tolik pokroku v tak konzervativní instituci je vůbec možné. Křesťanské náboženství je v současnosti tak populární, že si zaslouží vlastní aplikaci…

Nebo je to naopak? Křesťanství léta upadá a společnost je tak rozložená, že si papež řekl, že půjde s dobou a stvoří iluzi spojení s Bohem pomocí telefonu a bude „lovit“ mladé duše. Respektive bude doufat, že mladé duše si ho budou stahovat z Google obláčku. Se slzou v oku jistě vzpomíná na středověk, kdy to šlo samo, jelikož křesťanství bylo hlavním pilířem společnosti a k víře v Boha se lid upínal. Dnes se lid upíná k moderním technologiím a hlavně k telefonu, který pokud lidé zapomenou doma, nemohou ten den „normálně fungovat“.

Telefon je náš malý talisman, naše modla, se kterou vstáváme i uleháme. Žijeme v době, kdy naprostá většina lidí se nechodí modlit do kostela, a tak zřejmě stojí za zkoušku nacpat kostel do malé černé krabičky. Docela by mě zajímalo, jak tato novinka zaujala cílovou skupinou. Počet instalací této aplikace do mobilů bohužel nemám k dispozici…

Co ovšem vysledovat lze, je vztah papeže k moderním technologiím. Připomíná to testování léků proti schizofrenii a nakonec nevyhnutelné podlehnutí virtuální realitě. Chvilku to prostě trvalo, než se papež zorientoval a pochopil, co je pro něj dobré. Začneme Twitterem. Ten měl totiž papež nejdříve, viz tento článek. Když mohou tweetovat malí i velcí politici, tak proč by s tím nemohl začít papež? Jeho profil si můžete prohlédnout zde. Je docela populární.

Co se Facebooku týká, tak jeho existenci zpočátku ignoroval. (Chápu, je tam kdekdo a Twitter má přeci jen pověst sofistikovanější sociální sítě.) Jenže jednoho dne se potkal s Cukroušem a ten mu vysvětlil pojmy, jako je dosah, počet fanoušků, možnosti sdílení, a tak to papežovi konečně docvaklo. Možnost oslovit duše volně létající po internetu, závislé na černých krabičkách, se kterými ulehají ke spánku a každé ráno se probouzejí. Naprogramování aplikace s ranní i večerní modlitbou má prostě svůj potenciál.

Profil papeže na Facebooku zde najdeme, je jich dokonce několik, ale nejsou ověřené Facebookem. Když nad tím tak přemýšlím, tak proč by se měl papež prezentovat na Facebooku jako soukromá osoba? Jako nejvyšší představitel katolické církve si nemůže dovolit žádnou maškarádu. Navíc církev spíše připomíná firmu, má určitou strukturu a pravidla, takže žádný osobní profil nejvyššího představitele, ale firemní stránka s názvem: Vatican news, kde se věřící dozví vše důležité. Jen obsah týkající se homosexuality, násilí, popř. další problémová témata, která by mohla být v rozporu s pravidly komunity na Facebooku, musí církev ventilovat jinde.

Příspěvky by jim nemusel Facebook schválit nebo by jim mohl účet zablokovat nějaký čistič z Filipín pracující pro Zuckerberga. To nevadí. Prostoru na internetu je dost a deníky, jako je Guardian, mu ho poskytnou.

A jak to vidíte vy? Jste fanouškem Vatican news? Stáhnete si aplikaci „Click to pray“?

Kde stažení zde:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lamachi.clicktopray&hl=cs¨

Věra Kepková
Věra Kepková
Online Marketing Manager ve firmě WTFdigital, s.r.o.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

KONTAKT