Facebook je pro starý
Červenec 26, 2019

Abychom žili stále kvalitnější život na internetu a abychom se nemuseli obtěžovat chodit na rande, tak Facebook nedávno vymyslel seznamovací aplikaci: Facebook Dating. Děkujeme, Cukrouši. Už nebudeme muset vytáhnout paty z domu, když se budeme chtít kvalitně seznámit a navázat plnohodnotný vztah. Holky ušetří za make-up a oblečky, kluci za večeři a obráceně. Abychom byli korektní… I kluci se dnes fintí, neštítí se řasenky a holky platí. Je to takové pestré a genderově vyvážené, že by se z toho prababička mohla v hrobě otáčet.

Víte, jak se seznámili vaši prarodiče? Možná to bylo třeba takhle: Anička byla pracovitá holčička. Její rodiče měli velké hospodářství, a tak jen co se naučila chodit, už pásla kozy. Do školy ji dali, to ano, musí přeci umět spočítat kusy, aby počet koz ráno se rovnal počtu koz večer. Víc se od ní nečekalo. Snad jen, aby se dobře vdala. Každá ves měla svého dohazovače. Nebyl to žádný oficiální job, ale už tehdy se našli lidé, kteří rádi strkali nos do cizích věcí. A tak jednoho dne Anička „potkala“ Pepíčka. Bylo to u muziky, měla krásné pentličky ve vlasech a bylo jí pouhých 16 let. Pepíček byl starší a zkušenější. Ve škole ho naučili trošku více, protože tam pobýval trošku déle. A když našetřil nějaký ten peníz do matrace, tak jednoho dne rodiče rozhodli, že je čas na to, aby mu představili Aničku, vhodnou nevěstu ze spořádané rodiny. Tehdy si lidé život hledáním pravé lásky moc nekomplikovali. Věřili, že láska časem přijde a že je třeba na ní pracovat. A pokud nepřijde, jsou tu důležitější věci, jako je fungování hospodářství, aby byl někdo, kdo podojí krávy, dá prasatům a tak…

100 let poté

Chcete se seznámit? Není problém. Problém je vztah udržet. Není čas. Kozy dávno nepaseme, místo toho korporace pasou nás a my se honíme za výdělkem, který pak spolkne tržní ekonomika – a to se opakuje měsíc co měsíc pořád dokola. Chceme vydělávat víc, abychom mohli utrácet víc. Honíme se a často ani nevíme za čím. Je to trend dnešního světa, který jsme akceptovali, protože: „Busy is new Happy!“ A pokud náhodou nejste pořád zaneprázdněni, tak jste buď „lůzr“, lazar na dávkách či nebo důchodce s časovým fondem.

Internetové seznamky a aplikace prožívají renesanci, zatímco vztahy mezi lidmi upadají. Zajímavý paradox. Baví nás vztahy hledat, doufat, že to jinde bude lepší, že někde v budoucnu na nás vykoukne profil někoho lepšího, ať už si pod tím slovem představíte cokoliv. V hledání a zobrazování relevantních výsledků nám velmi dobře slouží Google, Seznam, různé aplikace typu Tinder, který má silného konkurenta ve Facebook dating.

O co jde?

Facebook jako správná chamtivá korporace chce pořád víc, dál a lépe. Víc dat o uživatelích, přesnější informace, jak tráví svůj čas, aby jim mohl lépe doručovat obsah, který je zrovna bude zajímat.  Facebook dating Vás láká na propojení se s lidmi, kteří jsou Vám podobní a mají rádi podobné věci s nadějí na milostný vztah. Motto této aplikace je: „Find love through what you like.“ (Najdi lásku skrze to, co máš rád.) Svůj dating profil si můžete propojit s událostmi, kterých jste se účastnili, či se skupinami, jichž jste členi. Není to špatný nápad seznámit se díky stejným facebookovým událostem. Vezměme si třeba pivní slavnosti. Pivař potká pivařku a po třech pivech zjistí, kolik toho mají společného, např. že oba mají rádi Pilsner, a na těchto základech mohou stavět. Možná špatný příklad. Zkusím lepší. Třeba nějaká více vyprofilovaná událost, kde se potkají dva lidé se specifickým zájmem, může fungovat lépe. Slavnosti zelí. Zde můžete zelí nejen dobře nakoupit a ochutnávat, ale můžete se ho naučit šlapat a pak společně vzpomínat, jak vám smrděly nohy a jaká to byla romantika. Ok, nevyšlo to a nebyla to romantika, ale máte v mobilu Facebook, který má takových událostí nespočet, a vy můžete začít hledat znovu. Přistoupíte-li na tuhle hru, budete vlastně pořád „hledající“ a s velkou pravděpodobností i závislí. Vztah se musí budovat, což není žádná novinka, jen na to není aplikace. Budování bude asi nuda… Asi bude třeba soustředit pozornost na jednoho člověka. Asi nebude nutné každou kravinu vyfotit a dát v plén komunitě, ať se napapá a olajkuje. Asi asi asi……

Chcete pomocí Facebooku hledat lásku? Může být! Každý svého života strůjcem.

Věra Kepková
Věra Kepková
Online Marketing Manager ve firmě WTFdigital, s.r.o.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

KONTAKT