#Instagramhusband
Únor 27, 2016
Velký bratr a velká matka
Duben 27, 2016

Byl to David Lörincz, který mi v průběhu našich facebookových konzultací řekl, že mít hejtry je dobré znamení. Jednou jsem přišla na schůzku nervózní a naznačila mu, že „po mně někdo jde“. Davidův ledový klid jsem tehdy nechápala. Vždyť ten člověk mě napadal jak lidsky, tak profesně, aniž by mě vlastně pořádně znal. Tehdy mi to úplně nedocházelo, ale dnes už vím, že své hejtry si opravdu musíte zasloužit! Ať už jste firma nebo jednotlivec.

Chcete mít také svého hejtra? Návod je jednoduchý. Buďte úspěšní, originální, mějte svůj názor a buďte aspoň trošku vidět. A už máte slušně zaděláno. Hejtrem může být kdokoliv – Váš kamarád, kolega, šéf, klidně někdo z rodiny, ale i náhodný člověk, kterého potkáte na ulici nebo na večírku. Zůstávají anonymní. Často se Vám chtějí dostat do hlavy jedovatými poznámkami, protože to je jejich „styl“ komunikace. Jinak to bohužel neumí.

Ještě než Vám poradím, jak se s nimi v online světě vypořádat, tak si povíme, jak je použít ve svůj prospěch. Dá se na hejtrech vůbec najít něco, co by Vám mohlo posloužit?

Já myslím, že určitě.

  1. Naučíte se nebrat si věci osobně. Možná máte něco, co oni nemají. Možná umíte něco, co oni ne. Možná máte možnosti, o kterých si oni mohou nechat jen zdát atd. A protože je vždy jednodušší druhé kritizovat než na nich hledat to dobré, tak se s tím lidé charakterově slabší vypořádávají po svém. Takže to není o Vás, ale o nich.
  1. Poznáte cenu opravdových přátelství. Je nevyčíslitelná. Nechci a nebudu jmenovat veřejně, ale mít třeba dva až tři lidi, kteří ve Vás věří a podporují Vás, je obrovská životní devíza. Navíc přísloví, že v nouzi poznáš přítele, fakt platí!

Takže co s nimi?

V offlinu bohatě stačí takové lidi ignorovat. Z vlastní zkušenosti také mohu říct, že je dobré povědět dotyčnému osobně a hezky do očí, že jste prohlédli jeho chování a že ve Vašem životě už nemá místo. V onlinu si musíte poradit jinak. Na Facebooku si mě několikrát chtěli přidat různá individua do přátel. Možná to znáte. V profilové fotce zvířátko nebo postavička z komiksu, úvodní fotka chybí. Tito lidé nejsou ve většině případů hejtři v pravém slova smyslu. Spíš to jsou zvědavci s časovým fondem.

To komentáře na Facebooku nebo na YouTube jsou o poznání horší. Hlavně YouTube je opravdové semeniště hejtrů a trollů. Potkáte tam dva druhy negativně naladěných lidí. Ti, co Váš byznys kritizují, a ti, co ho nenávidí. Víte, být třeba v dnešní době bez práce musí být hodně těžké. Stejně tak jako být důchodce, umět s počítačem a nudit se. Čas se dá využít různě.

Obecně platí, že pokud se setkáte s negativním komentářem na firemní facebookové stránce, zkuste se zamyslet, zda náhodou není kritika Vašeho produktu nebo služby oprávněná. Pokud ano, na místě je omluva, výměna produktu nebo vrácení peněz, pokud se jedná o firemní stránku. A klidně přiznejte chybu veřejně, každý muže udělat chybu, ale důležitá je naše reakce a to, že problém aktivně řešíme. Pokud tohle není ten případ a dotyčný se jeví jako blb, který si chce vylít zlost za každou cenu, tak na Facebooku můžete nevhodný komentář skrýt (vidí ho pouze ta osoba, která ho napsala, a její přátelé), nahlásit ho nebo samozřejmě můžete zvážit i úplné zablokování uživatele. Vyhněte se mazání komentářů, protože ti lidé to udělají znovu. Když ho jen skryjete, ostatní to neuvidí a on nebo ona mají pocit falešný uspokojení, že Vám ublížili. Tak jim to dopřejte.

Smiřte se s tím, že se Vy ani Váš byznys nemůže líbit všem a že ať uděláte cokoliv, vždycky bude někdo, kdo Vás bude za zády pomlouvat, intrikovat nebo vyhrožovat. Takže pokud se setkáte s hejterem, oslavte to! Pokud děláte svou práci dobře a někdo Vás za to nenávidí, vsaďte se, že bude mnohonásobně vyšší počet těch, kteří na Vaši práci nedají dopustit. A to už stojí za oslavu!

Věra Kepková
Věra Kepková
Online Marketing Manager ve firmě WTFdigital, s.r.o.

Comments are closed.

KONTAKT